donderdag 30 augustus 2012

Drinking issues

(geen idee wie dit zijn!)
Oké, ik ga gewoon eerlijk zijn: Amerikanen houden wel van een feestje, en als Europese uitwisselingsstudent ben je zo ongeveer verplicht om daarin mee te gaan (Dé standaardsituatie: "You're European? Awesome, you should come to my party!"). Vandaar dat gedurende de afgelopen weken de relatie tussen mijn bed en ik niet echt goed te noemen is (de komende weken hoop ik het weer goed te maken).

De minimumleeftijd voor het drinken van alcohol is hier 21: dit houdt over het algemeen in dat Amerikanen rond hun 18/19e levensjaar voor het eerst serieus gaan drinken (want wat niet mag, is juist leuk!). Het resultaat: Amerikanen van mijn leeftijd kunnen NIET tegen alcohol. In de afgelopen week heb ik al heel wat Amerikanen zien vallen, om die avond niet meer op te staan. Veel Amerikaanse meiden beginnen totale onzin uit te kramen na een aantal glazen bier of (voor de meer verfijnde Amerikaan) mierzoete wijn. Gabriel, mijn volgens vrouwen zeer aantrekkelijke Franse buddy uit Parijs, heeft daar slechte herrineringen aan. Op één van de huisfeesten kwam er telkens een duidelijk dronken meisje naar hem toe dat hem smeekte om seks met haar vriendin te hebben ("She really needs it, come on, do her a favor," werd hem verteld): een bizar verhaal, zelfs als je het zelf hebt meegemaakt. Voor het geval Gabriel's vriendin per ongeluk hier terechtkomt en vloeiend Nederlands kan: hij is een uitstekende lover, want hij wees alle verzoeken professioneel af ("No , please go away").

Het verhogen van de minimumleeftijd heeft in de praktijk weinig zin gehad hier. Ik ben 20, dus mag officieel niet drinken (dus dat doe ik uiteraard ook niet, als trouwe volger van de wet), komt de meeste clubs en bars niet in, maar kan toch letterlijk overal aan drank komen. Feesten zijn niet toegestaan op de campus, waardoor alle feestbeesten in mooie apartementen nét buiten de campus wonen. Daar gaat iedereen totaal los, met keg parties, shotgunning, chugging, beerpong en natuurlijk de alombekende rode bekertjes.

Ik ben ervan op de hoogte dat mijn blog ook wat oudere lezers aantrekt (voel je je niet aangesproken, dan kun je dit deel overslaan), dus snel even een samenvatting van de bovenstaande termen.
Keg Party: Feesten waar een gigantische ton bier in het midden van de kamer staat, waar iedereen d.m.v. een grote zwarte slang uit kan drinken. Je bent pas écht cool hier, als je uit deze ton drinkt terwijl je op je handen staat, of wordt opgetild door anderen. (nog niet aan mee gedaan...mocht het toch gebeuren, dan deel ik sowieso de foto's: het is toch onderdeel van de gehele American Experience!)
Shotgunning: Pak een blikje bier, prik aan de zijkant een gaatje, en drinken maar!
Chugging: Pak een blikje bier, maak het open, en drink het in één keer op.
Beerpong: een drankspel waarbij je een tafeltennisballetje in de bekertjes van je tegenstander probeert te gooien. Wie verliest drinkt. Wie wint drinkt eigenlijk ook.

Grote feesten (een man of honderd in een kamer van 30m²) zijn eigenlijk ook niet echt de bedoeling in de apartementen buiten de campus, dus op veel avonden staat de politie of beveiliging op de stoep. De eerste keer ging onze groep Europeanen braaf terug naar de campus, maar de dagen erna bleek dat de Amerikaanse politie het eigenlijk ook weinig kan schelen. Hun beleid is om het apartement leeg te krijgen, om daarna zelf weg te gaan (een donut halen of iets dergelijks,, belangrijkere zaken). Binnen een kwartier staat bijna iedereen weer binnen, en gaat het feest (met iets zachtere muziek, voor de vorm) gewoon weer verder.

De lessen zijn deze week gestart, dus het vakantiegevoel dat ik de afgelopen tijd heb opgebouwd moet nu langzaam toch weer weggaan. De vakken die ik volg bevallen me eigenlijk vrijwel allemaal wel:
1. The American Presidential Elections
2. History and Culture: The Sixties in America
3. Political Debates
4. History: The 1920's

Zo, dat moet weer een lang genoeg verhaal zijn voor deze week. Het is hier half vijf in de middag, en pas om 6 uur heb ik weer les.. dus ik denk dat ik mijn verwaarloosde bed maar eens een kort bezoekje ga brengen.

Groet,
Emile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten